gry logiczne - kierunki świata



Na bezludnej wyspie

Jest to rozwinięcie klasycznej gry w muchę. Tym razem jednak poruszamy się po bezludnej wyspie i poszukujemy skarbu. 
Po prawej stronie jest droga do niego. A po lewej wyspa na której się znajdujemy. Gra jest przygodą dla całej rodziny. Sprawdźcie kto okaże się najlepszych poszukiwaczem skarbów.

Potrzebne materiały:

-  części planszy

-  karty kierunków

- monety

Zasady gry:

liczba graczy: 2 - 4
Zaczynamy od ułożenia planszy. Na samym środku układamy kompas. Wokół niego budujemy wyspę z różnych elementów. 
Tak jak na zdjęciu powyżej lub poniżej. Elementy układamy losowo, tylko kompas jest stałym elementem, który musi być na środku. Po ułożeniu planszy jedna osoba losuje 6 kart kierunków i układa je od dołu do góry. Kolejność jest ważna ponieważ w ten sposób żaden z graczy nie może zaplanować ruchu do momentu odsłonięcia pierwszej karty. 
 Ta osoba również bierze udział w rywalizacji. 
Kiedy na stół dołożona jest ostatnia karta zaczyna się zabawa. Gracze starają się jak najszybciej znaleźć ostatnie miejsce do którego prowadzą instrukcje. 
Osoba która zrobi to najszybciej znajduje skarb i dostaje monetę. Gra kończy się po kilku turach. Za każdym razem układana jest nowa mapa ze strzałek. Dobrze będzie jeśli osoby które układają karty z kierunkami się zmieniają. To wy ustalacie jak długo będziecie grać w grę.  
Wygrywa osoba która pod koniec gry będzie miała najwięcej monet.

Uwaga!

Jeśli w czasie rozgrywki okaże się ze droga prowadzi poza mapę krzyknijcie -wyszła! Wtedy osoba która jako pierwsza to zauważy dostaje monetę.


Przed rozgrywką:

Pamiętajcie że każda osoba która bierze udział w rozgrywce musi dobrze widzieć planszę. 

Dodatkowo:

Możecie rozwinąć swoją grę. Utrudniając ją lub ułatwiając.

Ułatwienia:
- nie używajcie kart skośnych strzałek. Ułatwi to rozeznanie się w planszy.

Utrudnienia:
- ułóżcie karty tak, aby było widać tylko kierunki świata. Tak jak na zdjęciu poniżej.



Utrudnienie:
- wykorzystajcie ananasa jako portal, tzn: jeśli droga do skarbu będzie prowadzić przez pole z ananasem automatycznie przenosi nas z jednego miejsca pola z ananasem na drugie.

Utrudnienie:
- zamiast układać karty wybierzcie jedną osobę która będzie słownie mówić w którą stronę musicie iść. 



Materiały do druku:

Komentarze