Matematyczne państwa-miasta
Oto znana i lubiana gra z naszego dzieciństwa w wersji matematycznej.
Emocje są równie duże, a czas wcale się nie wydłuża. Ciekawą opcją w tej grze są dwie ostatnie kolumny. Odwołują się one do rzeczywistości. Teraz te jednostki nie są tylko liczbami na kartce, jednak coś określają. I to dzieci wybierają co według nich tyle może warzyć lub mierzyć. Jednak pamiętajmy że nie wszystkie odpowiedzi będą dla nas oczywiste, dlatego pytajmy i negujmy niektóre odpowiedzi czekając na argumentacje. Dajmy się dzieciom wypowiedzieć i nas przekonać.
Potrzebne materiały:
- wydrukowane bądź narysowane karty
- długopis/ołówek
- wydrukowane karty do losowania
Zasady gry:
Liczba graczy:od 2
Przed rozrywką każdy gracz musi posiadać kartę
oraz coś do pisania. Jeden z graczy losuje wartość i podaje ją wszystkim pozostałym. Teraz każdy z graczy stara się w jak najkrótszym czasie uzupełnić wszystkie okna w jednym wierszu. Ten kto zrobi to najszybciej zaczyna odliczać, od 10 w dół. Kiedy padnie jeden wszyscy zostawiają swoje długopisy i następuje sprawdzanie. Gra trwa kilka kolejek. Zwycięża gracz z największą liczbą punktów.
oraz coś do pisania. Jeden z graczy losuje wartość i podaje ją wszystkim pozostałym. Teraz każdy z graczy stara się w jak najkrótszym czasie uzupełnić wszystkie okna w jednym wierszu. Ten kto zrobi to najszybciej zaczyna odliczać, od 10 w dół. Kiedy padnie jeden wszyscy zostawiają swoje długopisy i następuje sprawdzanie. Gra trwa kilka kolejek. Zwycięża gracz z największą liczbą punktów.
Uwaga!
Każdy przedmiot podany w dwóch ostatnich rubrykach może paść tylko raz u jednego z graczy. Czyli gracz nie może użyć więcej niż raz tego samego przedmiotu. Np. Ameba jest lżejsza niż wszystkie podane wartości lecz można jej użyć tylko razPunktacja:
5 pkt - więcej niż jeden gracz ma taką samą poprawną odpowiedz
10 pkt - poprawna odpowiedz pojawia się raz jednak inni gracze także mają akceptowalne odpowiedzi.
15pkt - tylko jeden gracz posiada prawidłową odpowiedź w tej kolumnie
Dodatkowo:
Karta ta może posłużyć jako kartkówka ze znajomości wartości jednostek wagowych bądź długości. Jednak wtedy nie ma punktacji w takiej formie jak powyżej oraz nie możemy brać pod uwagę szybkości. Należy wybrać odpowiedni czas, aby każdy uczeń miał możliwość zastanowienia się nad odpowiedzią.
Komentarze
Prześlij komentarz